tirsdag 14. november 2006

Vår gale verden

I går kveld dro jeg innom vg.no med ønske om å finne noe koselig lesestoff som jeg kunne bruke litt tid på. Istedenfor kom jeg over noe som forskrekket meg, nyheten satt virkelig hjertet i halsen på meg.
Hele tiden leser man om folks samvittighetsløse hendelser, og det blir ikke noe mindre av de heller. At noen i det hele tatt er i stand til å foreta seg slike aksjoner er for meg et mysterium. Hva er det som går igjennom hodet på slike folk i det de er i ferd med å begå den fryktelige voldsgjerningen? Eier de ingen grense for hva som er rett og galt, har menneskeliv ingen verdi i deres øyne? Slike tanker farer gjennom hodet når jeg kommer over slike forferdelige nyheter som denne om Thomas og Jackie Hawks (bildet). To fullstendig uskyldige liv ble røvet vekk kun fordi deres eiendeler var misunt av andre. Slikt gjør meg bedrøvet....

6 kommentarer:

Roy-Olav sa...

Spennende blogg. Jeg skal følge med her og du vil bli lagt til i linklisten min.

Ingalill sa...

Huff!
Det er utrolig hvordan folk kan gjøre sånt pga. misunnelse eller gjeld til andre..

Anonym sa...

det er helt sykt, SYKT! skjønner ikke at folk kan være så egoistiske! du kan jo ikke bare synke noen som er i veien for deg! tragisk!

rainman sa...

Helt enig med dere, det er utrolig at mennesker er i stand til å foreta seg slike gjerninger!

Roy-Olav sa...

dårlig med oppdateringer her...

Unknown sa...

Slike ting skjer hele tiden.. Og jeg tror mange har blitt apatisk når det kommer til slike ting..