tirsdag 14. november 2006

Første post i ny blogg

Som tittelen tilsier så er dette min første post i min nylagde blogg. Jeg er helt ny i bloggingsamfunnet og må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva jeg skal med bloggen eller hva jeg i det hele tatt skal skrive om. Alt dette med blogg kom veldig brått på meg. Ettersom dagen i dag er blokkdag i norsk på skolen, var et alternativ til dagsoppgave å lage sin egen blogg. Jeg var ikke særlig interessert i de andre alternativene som ble lagt på bordet, så jeg hoppet på skipet som ble ført av bloggveteranen selv, min samfunnslærer - Roy Olav. Etter å ha kommet inn i klasserommet hvor bloggingen skulle pågå, ble vi straks introdusert med hva som måtte gjøres. Det er ingen IQ-test å få opprettet en blogg akkurat, et bevis på dette er at det er utrolig mange folk som er opphengt i å blogge. Eneste som kunne være litt strevsomt er opprettelse av diverse ting, for eksempel å finne ut hva bloggen og domenet skal hete. "atomet.blogspot.com" ble valgt etter en del minutter med frustrasjon, det skal ikke alltid være like lett å finne noe som passer. Men min interesse for kjemi stoppet muligheten for alle andre synsvinkler på domenenavn, "atomet" ble dermed inngangsbilletten til min blogg.
Selv om dette er min første post, som sikkert vanligvis blir brukt til å introdusere skribenten av bloggen, så er jeg verken positiv eller villig til å legge ut informasjon om meg selv på nettet. Ihvertfall ikke helt ennå....

5 kommentarer:

Ingalill sa...

Gratulerer med ny blogg! :D
Håper du skriver mer på bloggen din,for du har noen interessante synspunkt på ting. Kos deg videre..

rainman sa...

Vi får se om jeg finner ork og tid til å fortsette med skrivingen på et fast basis, men jeg har ihvertfall en idé om 1 sak jeg kunne tenke å skrive litt om... :)

Jan Ingar sa...

Velkommen i klubben!

rainman sa...

Tusen takk janni.. Add meg til listen din over blogger, så skal jeg se om jeg kan få skrevet litt mer her inne ;)

S sa...

Jeg heier virkelig på denne norsklæreren deres!

Lykke til med blogginga