torsdag 28. desember 2006

En overgang

Enden på en æra er her, det er en ny tid i sikte. Jeg tar nå et stort skritt over i de voksnes rekker, om jeg vil det eller ei spiller ingen rolle. I denne overgangen følger det med krav som jeg ikke kan overse, krav til ansvar og modenhet. Lek og moro er ikke lenger det som skal stå i fokus, utdannelse og familie er fra nå av livets sentrale tema. Tenårene er lagt bak meg, kun svake minner er igjen. Ungdom er herved et begrep som ikke lenger definerer meg, dette må bare aksepteres.

Når jeg mimrer over det jeg har foretatt meg over de siste 20 årene, ser jeg fort at jeg har gjennomgått en utvikling av stor relevanse for mitt liv slik det er den dag i dag. Valgene jeg har tatt meg fore viser nå sine følger, resultatet kunne lett vært noe helt annet. Gjennom min tid har jeg vært innom en hel del sideveier, alle med hver sin utfordring. Disse har jeg til syvende og sist klart å overkomme, jeg ser nå ut til å være på den rette sti. For dette har jeg å takke Gud, Han som viste meg lyset selv i de mørkeste stunder. Hva som møter meg rundt neste sving har jeg ennå til gode å se, måtte bare Gud vise vei...

4 kommentarer:

Anonym sa...

så bra skrevet!:) det er ikke bare lett det der..men å holde seg på den rette vei.. Men alt makter vi i ham som gjør oss sterk:) Stå på videre:)

rainman sa...

Helt rett Carin. Det er viktig å kunne minne seg på at Gud er her med oss for å vise vei, er ikke alltid like lett å huske på det :)

Ingalill sa...

Har ikke du bursdag rundt i denne tiden? jaja..
Gratulerer med dagen (når den enn e) og Godt nytt år!

rainman sa...

ina: Poenget var vel nettopp det at jeg fylte år, fra 19 til 20.. :)

Godt nyttår til deg også ;)